Weekendje weg - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van roelenandrea - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Basseterre, St. Kitts and Nevis van roelenandrea - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: Andrea en Roel

10 December 2006 | St. Kitts and Nevis, Basseterre

Weer een week voorbij, dus weer een weekend voor de boeg: van Amerikaanse studenten hadden we gehoord dat een kayak huren maar 10 USD per persoon was én heel leuk, dus moesten we dat maar gaan doen. Andrea had bedacht dat we dan ook wel naar St. Kitts zouden kunnen roeien, omdat dat slechts een kilometer of 11 hiervandaan ligt. Mensen lachten ons allemaal uit! Veel te gevaarlijk, harde stroming en ruige zee. Dus kwamen we midden op straat via-via in contact met een man die een vissersbootje had en dit weekend naar St. Kitts zou gaan. Voor een aantal dollars mochten we mee. Dus wij stapten vrijdagochtend om 11:00 in een plat, open bootje om de oceaan te trotseren.

Bij vertrek trok iedereen een regenjas aan, terwijl het er niet uit zag of het zou gaan regenen. Een van de passagiers begon te bidden voor een behouden vaart en wij kregen het gevoel dat het een spannende tocht ging worden. En inderdaad: de zee was best heftig en ons kleine bootje danste op de golven. Ondrweg hebben we vliegende vissen gezien, erg mooi!
Met heel veel zout water over ons heen stapten we een uur later uit op St. Kitts. Daar in de haven bleek de douane lekker caribbisch te werken: komen op een dooie gemakje aanrijden en we krijgen onze paspoorten wel terug als we weer wegggaan.
Goedkoop hotelletje gezocht (een hokje zonder ramen, maar met airco) en op naar het strand! Lopen bleek best ver, maar gelukkig werkt het liften ook hier. Heerlijk aan het bounty-strand gelegen. 's avonds - om weer geld te besparen - maar niet uit eten geweest en een aantal broodjes ham gegeten. Daarna op zoek naar een leuke bar: slecht te vinden in de stad. Allemaal locals buiten op straat die het allemaal gezellig hebben; dj's op straat en overal komt muziek vandaan, maar geen leuke kroeg te bekennen! Het is er ontzettend druk op straat, maar als het gaat regenen is iedereen verdwenen, sneller dan je ze volgen kan. Uiteindelijk zijn we in een kleine bar blijven plakken met een aardige DJ en zijn vervelende broer. Een paar caribbische danspasjes geleerd, nog naar en Spaanse bar gegaan en toen gaan slapen. Zaterdag nieuwe slippers voor Roel gekocht en weer op het strand gelegen.

Aangezien het echte (westerse) toeristenleven bij het strand plaatsvindt, zijn we hier maar de hele dag gebleven. 's Middags en 's avonds in een heel gezellige beachbar gezeten met heel aardige Canadezen. (ze hadden de bar woensdag geopend en waren echt nog zo groen als gras). Ons geld raakte op, dus we kregen een lift (hoefden we niet met de taxi) en ze wilden graag dat we nog langer bleven, dus door de gratis biertjes die we van ze kregen gingen we in plaats van om half 10 pas om 01:00 terug naar ons hotel. En omdat ik het ze beloofd heb: Mocht je een keer op St. Kitts zijn, ga dan ook naar 'Ziggy's beach bar & Grill'! (waarschijnlijk hangt5 er dan een grote, canadese vlag buiten).
Vandaag (zondag) weer met het kleine bootje teruggestuiterd (was minder heftig dan de heenreis, maar dan wel met regen) en gelukkig onze paspoorten teruggekregen.

Morgen weer aan het werk! Donderdag is ons voortgangsgesprek (dus niet afgelopen donderdag, wat we eerst dachten) en tot die tijd kunnen we niet echt veel doen. Komende dagen maar langs de instanties die ons informatie hebben beloofd, en dan maar hopen dat we goed bezig zijn.

Groeten, Andrea en Roel

• 10 December 2006 - 22:06

Ju:

Tuurlijk zijn jullie goed bezig, een beetje vertrouwen in jullie zelf! Deze keer dus geen mooie dronken stapverhalen? Ik ben dit weekend wezen stappen in Den Haag, doen we zeker als jullie weer terug zijn! Liefs Ju
    PS De eerste! Whoehoehoeee!! Maar das ook niet zo moeilijk als Nick en Erik bij de film zitten!

• 11 December 2006 - 09:52

Niek:

Ga zo door!

• 11 December 2006 - 10:33

Mette:

Klinkt allemaal wel echt super zeg!

• 11 December 2006 - 13:07

Carla:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk, lekker op het strand liggen! Ik ben jaloers hoor! Moet het hier doen met 10 graden en regen. Dat is nog eens wat anders!

Geniet ervan!

Liefs Carla

• 11 December 2006 - 14:03

Erik:

Heeee mooi verhaal, het duurde een tijdje maar toch eerder dan Nicky :D

geniet ervan!

• 11 December 2006 - 14:04

Nicky:

Klinkt echt goed hoor! Ik wilde dat ik langs kon komen..gratis bier, zon, zee en palmbomen? Denk dat iedereen hier in NL dat wel zou willen!

@Erik: nanananananaaa!

• 11 December 2006 - 14:11

Erik:

Hallo,
    Het spijt me maar ik heb vals gespeeld en Roel Idema heeft me geholpen.

Roel verwijderde Nicky's bericht, ik schreef mijn eigen stukje én ik kopieerde Nicky's stukje in een nieuw bericht en postte opnieuw zodat ik eerder was.

Het spijt me oprecht Nicky.

• 11 December 2006 - 14:20

Nicky:

Erik, je hoeft je excuses niet aante bieden hoor ;) Je hebt het slimmer gespeeld deze ker, volgende keer ben ik weer de snelste. Ik ga weer naar mijn erwtensoep. x (pv)

• 12 December 2006 - 10:48

Rutger:

@Erik en Nicky: ow, wacht maar tot ik me in de strijd meng!

• 12 December 2006 - 18:51

Ruud:

Leuk om even iets van jullie te lezen. Andrea zeker een keer gaan duiken daar. Als je 1 keer gezien hebt hoe mooi het onderwaterleven daar is, ben je verkocht.

• 13 December 2006 - 10:42

Annemiek:

Klinkt super! Maar hier is het ook leuk :)

• 15 December 2006 - 19:11

Wout:

Vette avonturen!! :)

• 17 December 2006 - 03:56

Janke:

Hey Roel, klinkt als goeie business daar! Wat houdt jullie opdracht precies in? Behalve een kleurtje opdoen :P Bybye! Janke

• 17 December 2006 - 12:32

Anouk:

Zooo.. net alle verhaaltjes even bijgelezen...Klinkt super!

• 19 December 2006 - 16:34

Leonie:

De berichtjes zijn leuk! Waar blijft de nieuwe??

• 20 December 2006 - 07:39

Mirna:

Nou, hoe is het gegaan?
    Hoe was jullie voortgangsgesprek afgelopen donderdag? En doen jullie geen rare dingen daar; met gammele bootjes de oceaan op... Ha ha, maar heel veel plezier he. Geniet ervan!

• 20 December 2006 - 13:07

Ju:

Roelie en Drea... ik ben het eens met Leonie, waar blijven de nieuwe sappige verhalen?! Liefs, Ju